Skip to main content

Handel Og Oppgjør System Of Otcei


Trading i Listed Segment er gjennom OASIS-systemet, som omfatter en hybrid trading metode som kombinerer de beste funksjonene i sitatbasert og ordrevennlig systemer. Handelssyklusen er fredag-torsdag, kl. 10.00 - 4.30 på mandag-fredag. Hvordan buysell scrip på OTCEI Investoren nærmer seg noen av meglerne (Members Dealers) og ser på skjermen som viser de beste nåværende tilbudsprisene som tilbys. Investoren kan legge inn en ordre for å matche enten det beste tilbudet eller den beste bestillingsrenten. Alternativt kan bestillingen angis for en annen rate enn tilgjengelig for øyeblikket, hvor bestillingen utføres mot en tilsvarende ordre mottatt innen samme oppgjørstid. Investoren kan også inngå spekulative transaksjoner ved å kjøpe først og senere kvadrere opphandelen til en høyere pris (kjøper fremover) eller selge først og kvittere senere til lavere pris (short selling). Over Counter Exchange of India (OTCEI) 8211 Forklaret Artikkel som deles av verdipapirmarkeder i utviklede land er flertallet med et element av innebygd konkurranse blant ulike lag. Dette forhindrer monopolisering av verdipapirutveksling og gjør markedene mer effektive. I India har imidlertid situasjonen vært helt annerledes på grunn av det virtuelle monopolet som børsene har hatt frem til nylig. Multi-tier-verdipapirutvekslingsmodellen ble vedtatt i vårt land i oktober 1990 med etableringen av Over Counter Exchange of India (OTCEI). Objektet til OTCEI 8220 er å gi et alternativt marked for verdipapirer fra mindre selskaper, offentlig sektor, nærstående selskaper som ønsker notering, etc. Image Courtesy. ensyklopediawp-contentuploads201109Secondary-Marktet-India. jpg Det har blitt forfremmet i fellesskap av UTI, ICICI, IDBI, SBI Capital Markets Ltd. IFCI, GIC og Canbank Financial Services Ltd. Regjeringen har tildelt status som en 8216erkjent børs8217 under Sec. 4 i lov om verdipapirkontrakter. Følgelig vil selskaper notert med OTCEI praktisk talt være på nivå med selskaper notert på en børs i landet. OTCEI er 8216floor-less exchange8217 hvor alle aktivitetene er datastyrt, det er handel, fakturering, betalinger mv. OTC-utpekte forhandlere opererer via datamaskinsterminaler som er koblet til en sentral datamaskin. Alle anførselstegn og transaksjoner registreres og behandles her. Forhandlerne er spredt over hele landet og har tilgang til den sentrale datamaskinen. Dessuten er PTI OTC-skanning tilgjengelig for hver forhandler som viser de beste budene og tilbudene til markeds beslutningstakere med hensyn til hver enkelt scripts. En transaksjon kan utføres ved å legge inn budet eller tilbudet i en forhandler8217s datorteller. Den eksakte transaksjonsprisen sammen med andre detaljer vises også i diskmaskinen. Handelsdokumentene til OTCEI inkluderer: (a) Counter Receipt (CR) som overlevert til kjøperen når en avtale er gjort. Det er et handlingsbart dokument og må derfor bevare forsiktig. Det er beslektet med et aksjesertifikat så langt det gjelder innholdet. B) Salgsbekreftelse Slip (SCS) som sendes videre til selgeren når en avtale er gjort. Selgeren må også bevare den nøye siden han får betalingen mot denne slippen senere. Handel med OTCEI vil bare bli tillatt med hensyn til verdipapirene i de børsnoterte selskapene. Notering kan oppnås av (i) Selskaper med utstedt egenkapital mellom Rs. 30 lacs til 25 crores (ii) Nærliggende selskaper interessert i notering (iii) Venture capital companies (iv) Selskaper som ikke er notert på noen annen anerkjent børs, forutsatt: a) de tilbyr minst 40 av de utstedte egenkapital eller Rs. 20 lac, avhengig av hvilket som er høyere, hvor utstedt egenkapital varierer mellom Rs. 30 lacs til mindre enn Rs. 300 lacs (dvs. 3 crores), (b) de tilbyr til offentligheten minst 60 av utstedt egenkapital utstedt utstedt egenkapital er mellom 3 crores til 25 crores av rupees, (c) de tilbyr minst 25 av den utstedte egenkapitalen til offentligheten i tilfelle et venturekapitalforetak, d) hvor utstedt egenkapital varierer mellom 3 crores til 25 crores av rupees, må normer for notering på en anerkjent børs være tilfredsstilt, e) selskapet ikke viderefører virksomheten til investering, leasing, finans, leiekjøp eller fornøyelsesparker. OTCEI-promotorer er utpekt som 8216sponsor medlemmer8217, og de har alene rett til å sponsere et selskap for oppføring her. Før du anbefaler et selskap for innkjøp, må medlemmene gjennomføre vurderingen av prosjektet for å sikre sin teknologiske og økonomiske levedyktighet. De sørger også for at alle regjeringsregler og forskrifter er oppfylt. De er pålagt å avklare investeringsverdigheten til selskapet og prosjektet. Til slutt vil de verdsette aksjene i selskapet, overholde SEBIs retningslinjer for utstedelse av verdipapirer og forvalte det offentlige spørsmålet. OTCEI krever at slike sponsormedlemmer skal fungere som 8216market makers8217 i den scripten i minst 3 år, og også å utnevne en ekstra markedsfører for det skriptet i en periode på minst ett år. SEBI avslappet normer for notering på OTCEI i løpet av mars 1995. Minste post-emittekapital som tilbys til publikum for å aktivere notering ble senket fra 40 prosent til 25 prosent. SEBI tillot også finansierings - og leasingfirmaer å bli notert på OTCEI. I april 1995 endret OTCEI sine retningslinjer for å tillate opptak av finansieringsselskaper - om enn med strengere krav. Den minste utstedte kapitalen ble økt fra Rs. 30 lakh til rs. 1 crore for finansselskaper. Videre ble en treårig fortegnelse over lønnsomhet gjort obligatorisk før notering finner sted. I de nye retningslinjene står det også at OTCEI-sponsoren til disse selskapene skal ha minst 10 prosent av det offentlige tilbudet som markedsinntekter mot 5 prosent for andre selskaper. Til desember 1996 var imidlertid ingen selskaper som var engasjert i finans - eller leasingtjenester notert på OTCEI. For å legge til rette for tilbud om salg av buy-out-avtaler, endret OTCEI sine retningslinjer i januar 1996. Den reviderte retningslinjene fjernet kravet om å tilby et tilbud om salg av hele kjøpsavtalen til offentligheten, bortsett fra markedsinntektene. Den tilbudte kan nå tilby minst 25 prosent av kjøpsavtalen til publikum. Samtidig har forholdet mellom involvering av OTCEI-medlemmer til ikke-OTCEI-medlemmer blitt bragt ned fra 60:40 til 10:90. Disse retningslinjene trådte i kraft fra 22. januar 1996 og ble gjeldende for alle utkjøpte avtaler registrert hos SEBI og tilbudsdokumenter for tilbud til salgs som ventet på SEBI-godkjenning. Senere i august 1996 unntatt SEBI tilbud om salg av buy-out-avtaler registrert hos OTCEI innen 16. april 1996 fra de nye retningslinjene for inngangsnormer for offentlige saker. Kort sagt, de nye retningslinjene fra SEBI uttalt at et selskap som ønsker å offentliggjøre bør ha en oversikt over utbyttebetaling for minst tre i de umiddelbart foregående fem årene før offentliggjøring. Hvis selskapene ikke tilfredsstiller dette kravet, må de i det minste få sitt prosjekt vurdert av en finansinstitusjon eller en nasjonalisert bank som vil delta i det offentlige spørsmålet i en grad på minst 10 prosent av det samlede prosjektutlegget. Avslapningen vil være til nytte for de 50-oddsene som er registrert hos OTCEI. Med sikte på å vurdere OTCEIs arbeid og å gi anbefalinger for sin videre forbedring, utnevnte SEBI en åtte-medlemmers komité under formannskapet til Dr. SA Dave 17. april 1996. På anbefalingene fra komiteen har SEBI laget kvalifikasjonskriterier for selskaper som ønsker å gjøre et offentlig problem meget strenge. De selskapene som ikke kan gjøre et offentlig problem som følge av disse retningslinjene, får lov til å søke notering på OTCEI, om enn med noen sjekker. For tiden kan bare de selskapene som har en oversikt over utbyttebetaling på tre år ut av de umiddelbart foregående fem årene, gjøre et offentlig problem. Hvis selskapet ikke har en slik undervisningspost, må prosjektet som selskapet går inn på kapitalmarkedet vurderes av en finansinstitusjon eller en nasjonalisert bank. Videre skal det være minst 10 prosent av prosjektets utlegg av takstmannen, i form av egenkapital eller langsiktig gjeld. Utvalget har anbefalt at selskaper som ikke oppfyller disse kriteriene, bør få lov til å bli notert på OTCEI, forutsatt at de utpeker en sponsor og to markeds beslutningstakere på problemet. Utvalget har også anbefalt at selskaper som ikke oppfyller minimumsstandarden for å ha minst 5 aksjonærer for hver Rs. 1 lakh av utstedt kapital kan bli notert på OTCEI, men skal utpeke sponsorer og markedsførere. Bedrifter som blir avnotert fra regionale børser, bør få lov til å liste på OTCEI siden aksjonærer i delistede selskaper ikke har en plattform for å avlaste sine beholdninger. Disse selskapene bør imidlertid handles under en egen kategori på OTCEI. Videre bør alle de ovenfor nevnte selskapene få lov til notering på OTCEI med en minimumslåsperiode på tre år. Etter tre år kan disse selskapene enten velge å forbli på OTCEI eller søke notering på andre børser. Utvalget har anbefalt at taket på Rs.25 crore på egenkapitalen i et selskap som søker notering på OTCEI, fjernes. Det har også antydet at dagens løpende oppgjørssystem på tre dager (kjent som T 3) skal økes til fem dager. Utvalget har også understreket behovet for økt involvering av OTCEIs initiativtakere. De viktigste promotørene på børsen er Unit Trust of India, Industrial Development Bank of India, Industrial Credit Amp Investment Corporation i India, Industrial Finance Corporation of India, Life Insurance Corporation og General Insurance Corporation. Rapporten peker på at noen av disse enhetene har fremmet National Børs, som har vokst på et mye raskere tempo enn OTCEI. En anbefaling for økt promotørdeltakelse er at promotørene skal ha et OTCEI-dedikert fond av et corpus på rundt Rs.100 crore som vil investere i fundamentalt sunne selskaper i OTCEI. OTCEI er ment å gi enkel markedsførbarhet og bedre likviditet til verdipapirer til en investor. Dessuten tilbyr det også fasiliteter for overføring av aksjer oppført her. Investoren kan sende overføringsdokumenter til noen av OTCEI tellere i landet. Det er totalt gjennomsiktighet og rettferdighet for så vidt angår avtalene. Det tar mindre tid å sluttføre en avtale også. Selskapene notert med OTCEI er også til stor nytte. Innbetaling av midler blir billigere siden de er priset rett og investorbasen er stor. Selskapet kan skaffe tilmelding selv med 40 offentlig utstedelse (som er 60 ved notering på en anerkjent børs). Selskapet har også mulighet til å tildele alle aksjene til en sponsor. I dette tilfellet har selskapet bare å forhandle om problemprisen med sponsoren som endelig markedsfører problemet. Til tross for at det eksisterer i flere år, har utvekslingen ikke en stor tilstedeværelse blant landets børser. Nr. 0106OTCEICampS2003006 13. januar 2003 Kjære medlemsmedlemmer Forvaltere. Del: Clearing og oppgjør i detaljhandelskredittmarkedet (statspapirer) Reserve Bank of India (RBI) og Securities and Exchange Board of India (SEBI) har tillat handel med statspapirer gjennom en nasjonal bred, anonym, skjermbasert, ordrevrevet handelssystem på børsene, på samme måte som handel foregår i aksjer, med sikte på at alle klasser av investorer kan delta i dette markedet. I følge foreslår OTCEI å starte handel med statspapirer. Med dette formål har OTCEI utformet en ordning for å klare og avgjøre handler som er gjort i disse verdipapirene: De fremtredende trekkene til nevnte ordning er skissert nedenfor. Clearing og oppgjør av alle handler i dette markedet skal være underlagt Bye Laws, Rules Børsbestemmelser og regelverk, sirkulærer og krav mv som eventuelt kan treffes fra tid til annen for clearing og avvikling av handel i Retail Debt Market (statspapirer). Clearingmedlemmene i børsens kapitalmarked vil få lov til å delta i clearing og oppgjør av handler utført i statspapirer, med en minimumsverdi på Rs.1 crore. Minimumsinnbetalingen til Foretaksgarantifondet (SGF) på dette markedet ved hjelp av ekstrabasisk innskudd (ABD) på Rs.50.000 - er nødvendig for å bli holdt hos børsen som vil bli vurdert senere. Bruttoeksponeringen i forhold til disse verdipapirene skal ikke overstige 20 ganger av ABD. Ethvert medlem som ønsker høyere eksponering vil bli pålagt å ta med ytterligere basiskapital som i Kapitalmarkedssegmentet. Clearing og oppgjør vil være basert på multilaterale netting av handelen på en dag. Fond og verdipapirer skal avregnes gjennom clearingbankene og depotene til OTCEI på en måte som ligner på aksjer. Oppgjørsplanen for Retail Debt Market (Government Securities) Tilbud er gitt nedenfor. Utbetaling av verdipapirer og fond OTCEI skal beregne medlemsmessige forpliktelser og gjøre tilgjengelige rapportdata med T1. Forpliktelsene skal beregnes separat for dette markedet fra forpliktelsene i aksjemarkedet. Den eksisterende CM-bassengkontoen med depotene som for tiden drives for CM-segmentet, vil bli utnyttet med sikte på oppgjør av verdipapirer. Avregning av midler vil bli gjennomført gjennom clearingbankene. De eksisterende clearing bankkontiene skal brukes til det samme. Ved korte leveranser skal uavhengige stillinger være stengt. Lukk ut vil bli gjort ved null kupongavkastningskurve (ZCYC) verdsettelse for priser pluss en 5 straffefaktor. Kjøperen skal være berettiget til høyest omsatte pris fra handelsdatoen til datoen for utløps - eller sluttkurs for sikkerheten på sluttdatoen, pluss renter beregnet til prisen på overnatter FIMMDA-NSE MIBOR før utløpsdato, Det som er høyere, og balansen skal krediteres Investor Protection Fund. 9. Markedet til markedsmarginer vil gjelde på alle åpne posisjoner i statspapirer og skal beregnes ut fra ZCYC-prisene. Denne marginen skal betales på T 1 dag. 10. Medlemmer kan være oppmerksom på at straffhandlinger som for eksempel uførhet etc. og straffespørsmål skal være lik de som er i aksjer. 11. Handel i detaljhandelskredittmarkedet skal være åpent fra kl. 9.55 til 15.30. Institusjoner som er tillatt i henhold til de relevante forskriftene for å handle bare på grunnlag av å gi og ta imot, vil operere gjennom varemekanismen og skal være unntatt fra margin som for aksjene. Befordringsvirksomheter på vegne av Provident Funds som gjennomfører gjennom SGL II-kontoer, skal også være berettiget til margenfritak. Eventuelle avklaringer kan rettes til følgende personer på Tel. Nr. 26598388. 2. Ashish Bansal Dette skal gjelde med handelsdato 16. januar 2003. For OTC Exchange of India Asst. Visepresident

Comments

Popular posts from this blog

Maple Trading System Forgangen

Fender American Elite Stratocaster - Sky Burst Metallic med Maple Fingerboard Tidløs Style Oppdatert for det 21. århundre Over et dusin nye innovasjoner, som fjerde generasjon lydløse pickups og høymassede, full-sustain-sadler, konspirerer for å gjøre American Elite Stratocaster til en av de beste moderne Strats for pengene. Den klassiske tonecocktailen av en alderkropp og lønnhals gir den samme slag, bite og twang som bygget Fenders-imperiet, men det utvidede 10-veis S-1 pickup-brytersystemet og komfortabel sammensatt radiusnekke vil gi like veteran Strat-spillere grunn å oppgradere. Fenders tremolo system er også bedre enn noensinne for den amerikanske eliten, med en jevnere respons og en kobber-infisert broplate for å bekjempe tuning slippage. Fender Stratocaster Electric Stratader: Fender Stratocaster: utseendet og lyden av rock n roll 4. generasjon Fender lydløse pickups med S-1 bytte for nye toner Nippel tremolo bro legger tekstur til akkorder og leder Fender Stratocaster: utseen

Learning Forex Trading Online

Forex Education DailyFX Free Online Forex Trading Universitetshandel er en reise som kan vare livet. Mens ideen om lsquobuying lav, og selger høy, kan rsquo høres enkelt nok i virkeligheten, lønnsom handel er betydelig vanskeligere enn bare å kjøpe når prisen går ned, eller selger når prisen beveger seg høyere. En traderrsquos Forex utdanning kan krysse en rekke markedsforhold og handelsstiler. I DailyFX Free Online Forex Trading University går vi over et stort antall faktorer som påvirker prisbevegelser i Forex-markedet. Wersquove organisert innholdet etter vanskelighetsgrad, begynner med freshman år, og slutter med senior års eksamen. Hvis du klikker på lsquoLearn Morersquo i noen av seksjonene nedenfor, tar du deg direkte til læreplanen, og du kan følge læreplanen ved å klikke på lsquonext lessonrsquo nederst på hver artikkel. Denne læreplanen kan gi en stor del av forexutdanningen din, og hvis din konto er mer, tilbyr DailyFX PLUS On-Demand Forex Video Course som tilbyr 15 moduler,

Regelbasert Trading System Wto

VERDENSHANDELSORGANISASJON FORSTÅR ​​WTO: GRUNNLEGG Prinsipper for handelssystemet WTO-avtalene er lange og komplekse fordi de er lovtekster som dekker et bredt spekter av aktiviteter. De håndterer: landbruk, tekstiler og klær, bank, telekommunikasjon, offentlige innkjøp, industristandarder og produktsikkerhet, matavstandsregler, immaterielle rettigheter og mye mer. Men en rekke enkle, grunnleggende prinsipper går gjennom alle disse dokumentene. Disse prinsippene er grunnlaget for det multilaterale handelssystemet. En nærmere titt på disse prinsippene: Klikk på for å åpne et element. Et tre for navigeringsnavigasjon åpnes her hvis du aktiverer JavaScript i nettleseren din. 1. Mestbegunstigede nasjoner (MFN): Behandle andre mennesker likt Under WTO-avtalene kan land ikke normalt diskriminere mellom handelspartnerne. Gi noen en spesiell tjeneste (for eksempel en lavere tollsats for et av produktene sine), og du må gjøre det samme for alle andre WTO-medlemmer. Dette prinsippet er kjent so